big bang

idag vaknade jag ännu en gång av att telefonen ringde vid fem.
somnade om och vaknade när väckarklockan gick igång vid sju.
eftersom det ringde vid fem igen tänkte jag att jag har ju tid på mig idag igen då.
barnen ska ju inte till skolan då..
men ack så fel jag hade. och kort om tid hade vi.
men vi kom allt i tid ändå. inga problem där inte.
jag förstår inte hur de kan kalla det storm och halt.
det blåste inte ens, det var inte så farligt med snö och inte heller någon is.
tycker jag.
aja, dagen flöt på.
jag somnade i soffan flera gånger med josie på magen. (deras hund)
lekte med bilar och lekte polis och tjuv.

när jag slutat åkte jag ner till verena och vi bokade flygbiljetterna.
2000 kr för båda flygturerna.
ett riktigt bra pris!
nu gäller det att spara en del pengar.
det blir ett svårt och stort projekt som jag måste klara.
sen åkte jag direkt från henne till ymca.
gymmet/simhallen jag går till.
fick panik på de som tog upp hela banan och simmade så jädrans sakta så efter 1500 meter
blev jag förbannad och åkte hem.
och när jag kom hem visade donna mig några av de husen de ska titta på i florida i helgen.
HERREGUD
det är typ palats allihopa.
ett av husen har 7 sovrum,
 en stor jävla pool,
 garage för 4 bilar,
ligger vid en golfbana och sjö,
ett öppet enormt kök,
två vardagsrum,
plats för båt vid tomten i sjön
och självklart en enormt stor tomt.
haha helt sjukt.

men nu ska jag lägga mig tillbaka och sova.
många kramar
Emma


Kommentarer
Postat av: Familjen H.E.J.A

Hej Emma! Kul att läsa din blogg! Ebba har många frågor och frågar fortfarande nästan varje dag hur mycket klocka är hos dig. Hus i Florida.... ska de flytta eller skaffa "sommarstuga"? Ebba vill gärna slipa på sin engelska (hon övar....) så hör gärna av dig om du har tid att "Skypa" någon dag. Kram J

2009-03-04 @ 06:35:45
Postat av: karro

åh va kul att du ska ut o resa! när ska vi prata? måste skypa snart!! jag saknar dig! särskilt när jag såg det kortet.. åh emsan!:(

Postat av: mam

hej på dig

Det så kallade snöovädret var även på nyheterna här i sverige. Vi fick en släng av det hela och nu skiner solen på oss igen. Vi kommer att åka till stugan i helgen och är bjudna på namngivelse till Linda o Micke. ha en bra dag

2009-03-04 @ 14:23:06
Postat av: Malin s

åh va bra du har det, är avudsjuk på dig ! å jag saknar dig en hel del här hemma med. robin ville att ska skulle fråga dig om du har någon möjlighet att köpa en hockeyklubba till honom. hehe. han har för lam att fråga själv. han vågar inte fråga dig, vem våga han fråga då hehe. han berättade även för mig att han saknar dig:) pussss <3

2009-03-04 @ 15:48:04
Postat av: Nina

det låter som ett slags OC hus :P eller det kanske ligger i Orange county? :D

2009-03-06 @ 14:38:33
URL: http://ninaquaade.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback