skinande blå

ännu en måndag är kommen.
och jag är inte allt för trött. mycket konstigt.
jag är rätt glad över att jobba. mycket konstigt.
förhoppningsvis så kommer jag bli inlagd så familjerna i usa vet att jag finns idag.
(blev det rätt linda?) mycket positivt.
jag har grymt ont i ryggen. mindre positivt.
jag har en tio säsongsbox till höger om mig. mycket mycket positivt.
malin ringer mig från tyskland, hon måste sakna mig. lite förvånande, men positivt.

jag gillar mitt jobb och mina arbetskamrater.
innan gillade jag det inte alls.
men då satt jag ensam inne på mitt kontor dagarna i enda.
nu när jag har fler arbetsuppgifter och träffar alla
och har lärt känna dom.
det är ju helt galet roligt!

jag måste också skriva av mig lite av min frustration, om det är nu så det stavas.
jag skickade iväg mina handlingar till usa för nästan fyra veckor sedan.
det skulle ta max två veckor för dem att skriva in allt och sedan skulle jag vara
ute på "marknaden".
i fredags fick jag ett mail av tjejen på au pair som fixar allt åt mig.
"du har inte skickat med en bild på dig själv eller skrivit under agreements pappret,
skicka över det så fort som möjligt".
jag trodde jag skulle smälla av!
jag skickade med TVÅ bilder på mig själv.
ett i brevet i passformat och ett i mailet med de andra bilderna.
jag skrev under TVÅ agreements papper som jag skickade med i brevet.

så jag ringde upp henne direkt.
berättade att jag skickat dubbelt upp och vad säger hon då?
joo
" ahaaaaaaaaaaaaaa, det ser jag ju nu."
" här i mailet står det att du skrivit under fel agreements papper"
hon har alltså skickat fel till mig, och det tog henne en månad att klura ut det ur mailet?!?!?!
och sen när jag frågade om bilden så säger hon att hon inte fått nått.
då påminner jag henne om det och då säger hon såklart.
"ahjustdet, jag har missat att skicka över det"
då säger jag, men nu har du ju båda så då kan du ju skicka det så det händer någonting?
" ahh det kan jag, men du måste skicka bilden först"
och då gick det inte längre.
jag var tvungen att fråga om hon skojade med mig.
"ahjust det, jag har ju den här. jag skickar det nu så blir du inlagd på måndag eller tisdag"
tack och adjö.
hoppas inte hon ska ordna allt.
för då lär jag verkligen aldrig komma iväg!!

jag har förresten klippt av mig allt hår typ.
malin ville det och då gjorde jag det.
 så nu är det kort och det var oerhört länge sen jag hade så här kort.
men om någon vecka kommer det typ vara lika långt igen.
för mitt hår växer som ogräs.
på tal om ogräs så lyssnar jag faktiskt på salouh nu.
fast på tända sinnen.

nu får det vara nog.
tack och hej!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Snutteguttan va go du är.....

2008-10-06 @ 20:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback