can't belive it

jag ligger nerbäddad i sängen för sista gången.
mina väskor är proppfyllda.
de väger alldeles för mycket.
jag har slängt ut minst halva min garderob för att ha en chans att få plats.
saker jag precis köpt.
allt är tomt.
väggarna är utan bilder.
det ända som finns kvar här inne är mina fyllda väskor och jag.
för imån förmiddag åker jag till flygplatsen.
för att åka hem till sverige.

även om jag skrivit om det så länge.
ränkat ner.
så kommer det som en chock.
att lämna ett liv som jag älskar kommer bli oerhört svårt.
att säga hejdå idag var jobbigt.
det gör så ont inombords.

ikväll la jag killarna en sista gång.
imån ska jag köra dem till skolan en sista gång.
alla dessa sista gång grejerna drar sönder mig i tusen bitar.
det kommer bli jobbigt.
alla i min och deras närhet frågar varför de inte såg till att jag stannade kvar.
för att jag är en så himla härlig tjej.
de får förklara för alla att de försökte så gott de kunde.
då frågar jag mig själv varför jag ska åka hem.
jag vet varför jag åker hem, men ändå tvekar jag.
imån kommer jag få höra det igen.
på bussen.
på skolan.

vi åkte ut och käkade allihop idag.
det var jätte mysigt.
jag fick en liten dosa med skärm som innehöll alla bilder de tagit detta året.
och ett jätte fint kort.
jag gjorde en tavla till dem.
ett kollage.

klockan är snart halv två och jag borde verkligen sova.
det är en lång resa hem igen.
jag är så grymt trött men jag mår så illa av alla känslor som snurrar i mitt huvud.
det är så mycket på en gång att jag inte hinner med.

jag kommer sakna det här.
jag kommer sakna vännerna.
jag kommer sakna familjen.
jag kommer sakna landet och människorna i det.

ja, nu är ett helt fantastiskt år i usa redan över.
jag klarade det.
nu kan jag verkligen säga att jag klarade det.
innerst inne, bakom och under alla andra förvirrade känslor känner jag ett lugn.
jag känner en stolthet över att jag verkligen gjorde det.
vi ses snart där hemma.

se upp sverige,
för på tisdag morgon den 12 januari 2010 landar jag på svensk mark igen.
vad som händer då..
det får vi snart veta.
godnatt
puss

grace och jag på bussen på hawaii.

Kommentarer
Postat av: Julia

AAAAAH, lycka till med allt. Kommer sakna dig...Men vi hors snart! PUSS!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback