the enemy

det är torsdag eftermiddag och jag börjar känna av pirret i magen.
på lördag morgon åker jag och min tyska vän verena till californien för ca 9 dagars semester.
en efterlängtad semester.
jag sitter här med kläder över hela sängen och kan inte riktigt bestämma mig vad jag vill ha med mig.
vilka problem man kan ha.

lite annan rolig fakta är att jag ska lära mig spela gitarr.
jag måste ju börja fixa alla mina credits.
så det börjar efter malin varit här.
ja malin kommer ju snart.
hon kommer några dagar efter jag kommit hem från californien.
hur bra som helst!
jag har bokat hotell till oss i NY.
ska ringa och boka shuttle från flygplatsen upp hit till CT snart med.
så jag har allt fixat.

sen tänkte jag bara berätta att jag är så grymt stolt över mig själv.
jag har sparat pengar i ungefär två månader.
SPARAT.
ja ni hörde rätt.
Emma Claesson har sparat pengar.
jag kommer ha ca 1000 dollar när jag åker till californien.
det ni!

annars flyter det på rätt bra här.
det händer inte riktigt lite mycket saker som i början, men jag har det riktigt bra.
snart fem månader har gått sen jag missade mitt flyg hit till usa.
haha ja nu är det inte lika pinsamt längre.
mer ett skämt som kommer följa mig för evigt. haha
 jag kommer vara hemma i sverige igen innan jag hunnit blinka ungefär.
jag har aldrig upplevt att tiden gått så fort förut.
jag kommer aldrig att ångra att jag tog beslutet att åka hit till usa ett år.
vilka livserfarenheter och äventyr jag får/är och kommer få vara med om.
helt grymt häftigt.

jaha, jag får återgå till min hög här på sängen.
måste ju reda ut vad som ska med eller inte.
take care
många kramar
Emma

(det är här jag spenderar mina soliga dagar.. som ni kanske förstår.)



Kommentarer
Postat av: mam

ja du gumman. Ta inte med förmycket kläder nu. Californien är riktigt trevligt o massor att hitta på. Pappsen har gjort sitt beslut igår det blir ingen pool hemma(bra)så njut medan du kan.Kramisar från oss alla

2009-05-29 @ 08:26:43
Postat av: Pappsen

Man kan alltid ändra sig....

2009-05-29 @ 12:36:07
Postat av: faster

Jaha , nu väntar jag mig ett stort paket från Carlifonien , och det ska bli jätte spännande och se var det är i det. Jag kommer nog bli super glad . Du kan ju inte åka dit utan att köpa något åt din gamla faster.

2009-05-29 @ 18:42:23
Postat av: Sur

Nu får du banne mig uppdatera

2009-06-02 @ 11:10:13
Postat av: Pappsen

Vart tog du vägen?

2009-06-02 @ 21:41:14
Postat av: Linda

Men lennart då.. Hon är ju i Californien, klart hon inte hinner uppdatera sin blogg då ;) Pappsen får stå ut nu!

2009-06-03 @ 13:37:03
Postat av: Anonym

Du har fel Linda, tycker att emmas pappa har rätt att veta var hans dotter är, även om hon är i calfonien.

2009-06-03 @ 15:42:56
Postat av: Linda

Kom igen anonym! Om han är så nyfiken får han åka dit och spionera ;)

2009-06-04 @ 13:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback