blur

idag har jag varit på mitt första cluster event.
det var rätt roligt att få träffa andra au pairer.
jag umgicks mest med ellen och två thailändska au pairer som varit här två år snart.
vi var på Build-a-bear och då fick man välja en nalle.
sen fick man döpa den och fylla den med ludd.
värma upp ett hjärta som skulle vara i och sedan välja kläder osv.
min blev en ljus liten nalle med baseballträ, plockhandske och en boll.
och självklart en tröja, blev en röd.
den döpte jag till Teddy.
eftersom vi skulle skänka dessa till ett sjukhus där barn som kommer in kan få dem så ville
jag inte ha ett kill/tjejnamn.
nu passar nallen till både en kille och en tjej.
tjejer kan ju med spela baseball.

sen gick jag och köpte en klänning jag tittade på innan jag åkte till mexico.
det var endast en kvar, de skulle inte få in fler.
och det var i min storlek.
sån himla tur.
sen köpte jag två schalar som är lite blommiga.
också rätt fina.

Ebba och Agnes hade gillat Build-a-bear.
jag kan göra två till er och skicka hem lite längre framåt.
vi får se. det är inte så billigt.

nu är det dags för ett nytt avsnitt av sanningens svärd.
mamma så här ser Rickard och Kahlan ut.
de ser inte riktigt ut som man tänkt sig eller hur?

det var skönt att prata mer er idag på skype.
godkväll
kramar
Emma

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad är det här för serie gumman? nyfiken vart tittar du på den?

2009-02-09 @ 12:50:52
Postat av: mam

ja inte var det så jag hade tänkt mig heller, men serien är väll bra ändå. ja det var mysigt att prata med dig igår. kramar från oss alla

2009-02-09 @ 18:42:36
Postat av: Ebba

Min nalle skulle heta Lilly och vara mycket fin.

2009-02-09 @ 20:57:21
Postat av: Pappsen

Tisdag kväll, mamma Annelie tyckte att jag skulle tycka det var roligt och städa lite i mina garderober. Nu var det klart. Jag har slängt 2-3 plastpåsar med gamla strumpor och kallingar. Funderade ett tag på att de kanske Cina ville ha, men hon får köpa egna tycker jag. Malin ringde från pyramiderna, pengarna, ca 60 euro var stulna i rummet. Typiskt va. Mamma har satt in lite pengar på hennes konto, som ett lån.

Vintern fortsätter, stadigt med snö och några minusgrader. Ha de bra.

2009-02-10 @ 19:28:41
Postat av: Rebecca

The Legend of the seeker är riktigt bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback