no way

nu är jag hemma från stockholm igen.
min intervju på ambassaden var hel konstig.
när jag väl kommit dit så får jag ställa mig i en lång kö utanför grindarna in till ambassaden.
där får jag stå i en halvtimme och vänta. jag trodde jag skulle frysa sönder.
min intervju skulle vara vid elva och när det tillslut blev min tur är klockan elva.
hon ropar fram mig och så vill hon se pass, brevet som passet ska skickas hem i sen, bar code pappret
och kvittot från banken.
när hon ser kvittot säger hon:
- det är ju bara 950 kr?
-va? säger jag. det skulle det ju vara. det sa dom när jag ringde och frågade när jag var på banken.
- jomen från och med idag kostar det 1050 kr.
jag trodde jag skulle svimma av. vad tusan säger dom inte det tidigare för då?
jag fick en karta och så sa hon.
- det tar ungefär en kvart att gå till närmsta bank.
sen sa hon.
- du får snabba dig för vi halv tolv släpper vi inte in fler!
VAD I HELVETE?!?!
Jag börjar springa mot det hållet hon pekat.
fick fråga en del för att komma fram till banken.
betala in hundra kr och sedan springa tillbaka.
jag kom tillbaka två minuter i halv flåsandes och halvt släpandes på mina ben.
när jag väl kommit in innanför grindarna och in i huset får jag sitta ner i ett proppfyllt rum och vänta i en timme.
rummet var helt tomt när det äntligen var min tur.
intervjun gick på 3 minuter.
jag som förväntat mig något helt annat.
men jag får i alla fall mitt visum.
det borde komma hem i slutet av veckan.
skönt det i alla fall.

W.W


Kommentarer
Postat av: världens bästa malin

och ett stort tack till malin som satt och frös häcken av sig i bilen under hela tiden

Postat av: cicci

haha gud va jag känner igen mig! bor också i usa och jag kommer ihåg ambassad upplevelsen, jag å mamma sprang över hela gärdet för att vi inte skulle missa min tid när vi kommer fram är det typ en halvmils kö och jag har glömt brev med frimärke på så mamma får ut på stan och jaga! haha roligt efteråt men inte just då....

2008-12-29 @ 20:48:05
URL: http://ciliwinka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback