fight

jag håller på att städa ur mitt rum.
det är ingen vanlig städning.
jag ska plocka bort mina saker.
göra det redo för min resa.
det ska bli som ett tvrum.
mitt rum.
jag packar ner mitt liv
in i garderoben.

det börjar träffa mig nu, vad det är som händer.
vad håller jag på med?
jag har en klump i halsen och i magen.
det var det här jag varit rädd för.
jag får inte fega ur.
jag måste göra det här.
för mig.

jag måste fortsätta igen.
städa fram galma minnen för att sedan förflytta det till en plats
där det kan ligga och vänta på mig.
alla mina fina och värdefulla minnen.
jag har gråten i halsen, det är så konstigt alltihop.
jag borde köpa ett enormt kassaskåp och låsa in allt det v'ärdefulla.
så ingen kan ta det ifrån mig.
det borde jag.

Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback