meaning

när jag var på växthuset idag ville jag också bara vara liten och  tycka att jobbiga saker är  när någon tar min bil som jag leker med eller bara springa runt med en pinne och vara glad för att jag har en pinne.

barnen var galna idag. det är tydligen super roligt att kalla mig massa namn som öra, krita, sko, tak osv. när vi kom ut i solen så fick jag inte en lugn stund.
först blir jag tvingad att cykla på "taxi" cyklen. inte nog med att min röv nästan fastnade i det pygmelilla sätet blev jag fastbunden vid en stolpe med flera hopprep och jagad ut i skogen.
när jag såg att klockan var fyra ville jag gå hem och det ville dom tydligen inte, barnen alltså. så jag fick dra ett tiotal ungar som höll fast mig i kläder, väska och skosnören efter mig mot grinden.
och efter ett jädrans slit kom jag fram till grinden då  ville dom inte släppa mig så jag var tvungen att hota med att jag inte kommer nästa måndag om dom inte släpper.
för en gångs skull gjorde dom vad jag sa direkt.
när jag kommit ufanför grinden börjar dom ropa att jag ska komma tillbaka och dom ropade även alla mina fina smeknamn jag fått.
så där går jag lycklig hemåt och skrattar lite för mig själv över att jag får gå hem och sova medans dom måste vara instängda på dagis. 

jag tror att jag hade passat i usa hos en familj som au pair. jag verkar vara omtyckt bland barn konstigt nog.
goodbye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback